Of, of and away


Nu har jag fixat frillan, så den röv-knullade-skogs looken är borta. Det blir ju så eftersom jag har självfall, men inte det självfall jag skulle önskat. Det är väl en blandning av lockigt vrs rakt. Ni förstår vad jag menar? En mix som överhuvudtaget inte borde uppfunnit av moder jord. Det blir ändå alltid så att jag alltid sätter upp håret i en knut efter jag duschat(om jag inte har orken att ordna till en fläta) och vad händer då? Inget bra iallafall, utan håret blir en "puff" och det fortsätter vara en missbildad puff tills jag vidtar åtgärder. Därav älskar jag plattänger, oavsett vilken hårtyp man har så blir det snyggt, det blir glans, rakt(inte nödvändigtvis spikrakt utan man kan variera "rakheterna").

En annan sak jag tänkte på är RAKNING. Fy fan, jag rakar nog benen varannan dag, och det man får utav det är att man sticker sig själv om man inte har på sig någon slags byxa! Givetvis inte samma dag som man rakar dom, men dagen efter kan man ana dom där vassa, oönskade hårståna. Hade jag varit miljonär hade jag nog tagit hela kroppen på svindyra laserbehandlingar och tagit bort allt hår. För hur många gånger kommer jag ligga och tänka "Åh jag saknar håret på benen och under armarna.." - Nej, den tankeställningen finns inte.

Nu ska jag snart göra kvällsfika och titta på medan Rosing "hittar den rätta"..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback