Laugh at my plan



Gah! faaaaan vilken tung tvättkorg vi har!! och jag , jag har gjort all tvätt själv. Men jag fick släpa , dra och svettas bra mycket innan den där korgen var nere i tvättstugan... så uppfärden får avvakta till karln i huset är hemma.
Idag blev INTE dag som jag hade föreställt mig, utan mycket bättre! var ute och vandrade på isen och satt ner en skvätt för att sola och njuta av finvädret... Väl hemma så kom grannen förbi med världens sötaste flicka, och vi samt J drack kaffe , åt hjärtkakorna( som är dagens munkn*ll) och pratade. Sen har jag sprungit framochtillbaka som världens galnaste kärring och städat.... Och vi har bra grannar har jag märkt, den som hade tvätttiden innan oss kom och plingade på när han var klar ( flera timmar innan hans tid skulle tagit slut) och berättade det för oss och att vi kunde köra igång....
Dammsuga är ett helvete när man har valp, för hon springer maratonloppet mellan alla rum och kanter samt blir så nervös att hon tror hon ska hinna skita inne... men inte den här gången! Jag hann ta med henne ut till skithuset innan lägenheten blev befläckad.  SEN när moppen väl ska fram så får stämman minsan sin dagliga träning! Då ska man skrika NEJ varannan sekund och man får slita som en apa för att skura golven med en busig hund.Samtidigt som jag har städat så har jag ju tvättat och tur var väl det.. eftersom snuttan tyckte att det var vettigt att dra en kiss stråle på sängöverkasstet när jag dammsög..

And You Will Find

Nu tar jag en paus och ska ta en dusch... och om min ork klarar mer så vore det ju trevligt med fotbad också..?
Men det får man se.. imorgon blir en HELT annan dag än idag.. imorgon ska jag utträtta några ärenden, sen plugga  som en mutter och sedan iväg med grannen för en öl och "avkoppling" för att det är "helg" igen.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback