Ours by choice


Jisses jag ligger och kollar på tv och då blir man så där knäpp och börjar tänka på tok för mycket. Det värsta som finns att se det är "Rädda Barnen reklamer och dyligt, man blir ledsen, rörd och man vill ändra sitt lönekonto till dom, usch vad hemskt det är. Samma sak är det med adoptioner. Så fort jag ser det så vill jag fylla i adoptivpapper och få hem en söt ängel med något fräsigt ursprung. Så söta ungar! ( Nu påstår jag inte för något i världen att svenska barn inte är söta, tvärtemot) Men just att adoptera är något jag önskade mig när jag var liten för att tillsammans med mina egna 2 eller 3 barn ha en go unga med annat ursprung. Det är inte enbart ursprunget som gör att jag velat göra det, utan även att man kan hjälpa ett barn till en bra uppväxt och ett underbart liv.



Igår såg vi en bra film med Will Smith , Seven points tror jag den hette, Den var grymt bra, men väldigt sorglig... fy satan.. tur att man har en lite gnutta självkontroll kvar annars skulle tårarna ha sprutat.
Hannas recension:
Den var bra, men jag var helt lost från början till mitten av filmen..(Kan ha å göra med att magen var fullproppad med kinamat och tröttheten hade krypit fram) Sen kom spekulationerna strömmande, men man fick gott vänta till slutet med att få bekräftelse och fullständig information av vad man egentligen sett i ca 1 timme, dvs filmens handling. Men oavsett att filmen började med mitten och slutade med början så var filmen sjukt bra, men sorglig... Så vill man dra på sig lite gråt så slå på den här rullen så kommer tårarna komma strömmande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback