In the arms of an angel



Vilken dag! INGEN sovmorgon idag heller inte, fastän jag varit "ledig". Jag har bakat bullar, och även gett bort en påse till pappsen. Gjorde en sats till för det blev så lite. Jag har även bakat bröd.. om man får kalla det bröd. Receptet sög och var drygt så jag kanske, bara kanske, gjorde det lite hanna style. Brödet kom ut platt och brunt, fin färg, men platt? Jag menar det där ska man dela, smöra ( med bregott såklart) och äta! Vaddå platt??!!
Man kan ju undra hur folk som gör recept tänker....
Antagligen att man ska följa dom..

Men men bullarna blev grymt goda och jag har svullat så att magen väller ner på golvet. Snart är sista plåten klar och man kan ta det lugnt. Jag tog mig nämnligen en sväng till bolaget, jag ville ha en öl.. eller ett glas vin.. så jag köpte både och. Jag är ju faktiskt ledig imorn och jag har slitit. Det är skönt att kunna ta det varligt soft och ta sig en jävel.. hm.. eller ja.. inte jävel, men en fejk jävel då kanske:)
Frågade snällt min far om skjuts och han sa ja. Efter det positiva svaret började telefonen och ringa.. syrran.... -"Köp en lådvin åt mig".. Jaha... här spreds det inte snabbt.. Och mamma skulle ha en vinare... jahapp.
Kostnaden för mitt lilla vin och ölen blev dyrt! En box vin till syrran, en vinare till mamma och en bullpåse till pappsen. Jani, inget här i världen är gratis.


Men nu har jag det lugnt och skönt och bara njuuter!
Tomorrow är det mig veteligen fredag och då får man minsann inte sitta still utan då blir det löpmaraton världen runt och tillbaka. Ikväll sover jag solo hos älskling... hooho hur ska det gå? JO! Det ska jag tala om. Alldeles utmärkt! Jag måste ju inviga solonatten någon gång... men visst det är ett tag kvar men vafasen... trygghet börjar med( okej ursäkta böjningen i plural) vänjighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback