Troble water



Redo för sängen är man nu! jajemän! Ska kolla hysteriskt på någon av mina älskade karlar innan jag ska nanna, precis som vanligt, my own little baby sitter! Peter griffin eller Homer simpsons.. finns inga bättre än dom.. fanns de på riktigt skulle jag utan tvekan slänga mig framför dom och fria på mina bara tår!
I början av mitt liv kunde jag inte sova med ljud på eller något lampa tänd, då skulle det vara bläcksvart och tystare än i graven. Det ändrades efter lite "imitationsinlärning", exet hade ALLTID på en film eller någon serie innan läggdags.. och det stängdes inte av efter han tagit emot besöket av John blund heller. Nej, det var jag med bitter min som vaknade till mitt på natten eller senare och stängde av skiten, och sedan efter en stund lyckades jag trolla mig bort till drömmarnas värld på nytt. Var det inte något av detta så var det spelandet som väckte uppsyn i hela rummet. Till en början bodde han i en etta, och jag var mer eller mindre inofficiellt inneboende där.. så det var svårt att undvika det där, och sedan bodde vi ilag med datorn inne på rummet. Så många gånger jag lidigt, plågats och klagat på allt detta! Men efter fyra år så lär man sig att ändra sitt beteende, och nu kan jag nästan inte somna utan någonting påslaget, det ska vara om jag sprungit 12 mil och inte sovit på 24 timmar, då behövs det ingen film eller serie för att få fram mina trötta porer. Eller om man sover tillsammans med någon, då blir man lugn och rofylld direkt och somnar på stört! Så jo, man blir som man umgås och man lär sig genom att göra det andra gör. Jag har iallafall blivit sjukt förändrad gällande massa saker under denna 4 års period. Även gällande mitt vakningssätt. Snooza,  är inte något fenomen som funnit i mitt liv en lång tid, nej nej nej! Detta är något sjukt dumt jag fått för mig att börja med på senare tid. Alltid har jag varit den som varit uppe i god tid( alldeles för lång tid innan mina aktiviteter dragit igång) bokstavligt talat F L Y G I T upp ur sängen när klockan ringt och direkt, sakta men säkert gjort mig iordning för det som komma skall. Now on the other hand... snooza in i det sista, sakta men sker kliver jag upp och stressar mig igenom morgonens rutiner för att desperat skynda mig i väg till stället jag ska befinna mig. Konstigt hur förändrad man kan bli under en kort tid..
Neä, på ett sätt måste jag nog erkänna att jag har en viss åldersnoja, men den dyker bara upp så fort man  pratar gamla minnen. Konstigt men sant, men samtidigt så är jag mycket väl medveten om att det inte finns någonting att vara nojig över.. jag menar, jag har sett framemot 20 årsdagen i minst 6 år...den dagen då man får göra "allt", köpa tobak själv, gå på krogen och träda in i bolagets gröna väggar. Dock är det inte lika eggande som man tyckte den dagen då man var en fjortis tant, men ändå, kul att befinna sig där man önskade att man var för 6 år sen.

Nog om det där nu! Jag har lagat världens mummsigaste mat idag iallafall, ris(!!!!!!!!!!!) och korvstroganoff-Mhm! Och jag och damen har gjort hemma gjorda stutsbollar och lekt med dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback