Get away



Jag läste tidningen nyss och funderade lite angående en artikel jag såg på aftonbladet angående skolk-

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3284681.ab


Jag är emot detta, eller ja, det beror på.. lägger man in det under gymnasietiden så visst! Då funkar det! Då har ju de flesta flyttat hemifrån, blivit myndig och ska kunna ansvara för sig själv och sina studier. Dock anser jag inte att det skulle kunna vara aktuellt innan dess. Tänkt själv att behöva förföljas av sina misstag i yngre dar hela livet, troligtvis få problem  med att söka jobb osv. Visst det är inte acceptabelt med skolk, men samtidigt så har vi alla varit mindre mogna, eller rent utsagt omogna, och då anser inte jag att man ska bli drabbad av detta. Oftast finns det bakliggande faktorer som gör att en person skolkar också.. snarare så anser jag att det behövs läggas mer tid och resurser för att lösa detta istället för att svart på vitt få ett hinder för framtiden.
Alla måste ha rätten att vara barn/ungdom vara omogen och göra en massa tok för att lära sig och mogna på sig. Jag skulle då inte vilja ha alla mina misstag nedskrivet  i ett dokument för världen att se.
Men det är bara vad jag tycker..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback