A new day has come

Måndag på nytt! yey!.. tror jag. Denna vecka är det full rulle. Jag ska se till att träna hela veckan, eller åtminstonde komma igång som vanligt igen. Både idag och imorgon måste jag gå igenom mina ansökningar till skolorna nu i vår så att allt är som jag vill ha det innan det skickas iväg nu på Onsdag. På onsdag har jag min första körlektion med en körskolelärare. Jag känner redan nu att jag är nervös eftersom jag bara har kört med min pappa. Men det kommer nog att gå bra. Sen ska jag till doktorn samma dag nästan direkt efter körlektionen. Sen fyller älsklingen år så jag måste hitta en present till han och jag ska även vara social med han på  onsdagskvällen. Det kanske inte låter som att det är så mycket som händer denna vecka men det är en del och varje dag är inplanerad och ihopskrynklad till max.
Torsdag är min lediga dag och då ska jag bara glassa och njuta.

Idag måste jag även kika igenom ekonomin, för nu känner jag att jag är helt och hållet borta. Det blir lite speciellt för mig månadsskiftet november/Devember eftersom jag går ner som timanställd nu den 1/11. Så Oktober lönen ska räcka till 2 månader hyra samt räkningar. Man blir luddig i huvudet av att tänka på sånna här saker. Man vill ju gärna ha stenkoll på hur allt ser ut. 



Helgen var riktigt bra. Fredagen var det vinkväll, idol samt mys! Riktigt bra kväll. Dock blev det mer vin och mer pratande än att kolla på idol. Men det var riktigt trevligt. Lördagen var en lugn dag, låg bara i soffan hela dagen och gjorde ingenting. Sen på kvällen var jag hos älsklingen och vi var ett gäng som skulle kalasa lite grann. Sjukt kul! Och eftersom vi är "In a relationship"Facebook nu så kan man på riktigt säga att vi officiellt är tillsammans!
Vem kunde tro att vi skulle bli tillsammans om man ser tillbaka på vår tid?
Vi träffades i april/maj månad för lite mer än 2 år sen och umgicks intensivt en kort period, sedan bröt vi helt och hållet. Sedan samma år möttes vi upp igenom och firade nyår i vemdalen. Vi umgicks i ca 1 veckas tid och efter nyårsafton bröt vi igen. I början på året möttes vi upp igen, i februari månad. en månad efter att jag brytit upp med min förra gubbe som man hade i 4 år. Vi började ses och har setts sen i februari månad. Dock så har vi inte dejtat seriöst sedan dess, utan det har sakta men säkert blivit mer och mer seriöst. Nu har vi haft 3 månader superseriöst dejtande, och det slutade med att vi nu är flick och pojkvän!:) hehe. Vi har haft fruktansvärd konstig relation hela sommaren och sättet vi träffades på och vår historik är allt annat än vanlig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback