Surrender


Nu är Miss tant frisk igen, och nu  känner jag mig verkligen levande igen! Det känns underbart, verkligen allt. Sen blir inte saker värre av att jag har träffat den vackraste människan på denna jord! Han är som gjord för mig och jag är som gjord för han. Åh det känns verkligen super bra, vi kan inte vara ifrån varandra en sekund.
Han var en ängel när jag var sjuk, fixade medicin, skjutsade mig till apoteket och allt.
Konstigt hur saker kan bli som de blir, när man tror att saker redan är som det ska vara..
Men man är aldrig säker i denna värld, allt kan ändras på ett litet ögonblick.


Underbart år det här, men ännu underbarare år som kommer att komma! Ser verkligen fram emot det. Snart blir det Skövde för min del.. hehe blir inte mätt på resande, men man måste ju utforska Sverige lite också.. Har hunnit med Karlstad och Örebro hittills, nu återstår det bara att se om Skövde blir det sista resan i Sverige innan årsskiftet.
Det spontana livet passar mig alldeles ypperligt nu, det blir inte så mycket jobb för min del, men jag är 20 år med hela livet framför mig. Det är så mycket jag vill och måste göra, jobba gör man och kommer göra hela sitt liv.. (... Om jag nu inte får miljonerna jag väntat på i massor med år...) Så man ska njuta av ungdomen, ta vara på tiden. En klok människa sa en gång till mig, att "Man aldrig ska göra sånt man inte mår bra av utan endast göra sånt som gör en lycklig och gör en till den människa man vill vara". Det är kloka ord. För ärligt talat hur ofta gör man inte saker som drar ner en till dimmans oklarhet och inte gör en lycklig? Och vad får man ut av det? Just det...
För dom som påstår att man ibland måste nöja sig med sådant som egentligen inte gör en lycklig har så fel, såå fel. På den punkten ställer jag ner foten hårt. Det finns ingen anledning alls till att göra sånt som inte gör en lycklig. Belive me.


På tal om att vinna miljoner..nu pratar vi den summan som gör att man kan försörja sig livet ut. Många man pratar med angående det här säger att de skulle fortsätta jobba. Jag däremot har motsatt åsikt, skulle 10 mille dimpa ner på mitt bankkonto, då skulle jag säga hejdå till jobb, resa som aldrig förr.. då menar jag jorden runt resa till varenda liten by i världen, köpa ett mysigt ( inte hyper lyxigt) hus på en avskilld plats med vacker strand, värme och klar blått vatten. Plugga och lära mig allt jag kan tänka mig ha en gnutta intresse av. Arbeta ideelt i mindre lottade länder/kulturer, öppna ungdomshem och totalt njuta av livets alla stunder.
Jag skulle inte köpa en massa onödigt dyra märkespryttlar, utan istället engagera mig i livet , uppleva, utforska och bara finnas.
För handen på hjärtat, den sociala biten försvinner absolut inte om man slutar jobba, så vad skulle egentligen du göra med ett späckat bankkonto?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback