The Us! Clearwater,Tampa

Nu sitter vi här på Arlanda efter 2 veckor i underbara Us, Florida, Clearwater.Flyget går om typ 4 timmar, och man är bra nog sugen på att komma hem igen, dock inte att behöva packa upp allt skrot. Man får se hur det går att hålla sig vaken idag för det blev inte mkt sömn på planet och klockan är 4 på natten i min värld, men 10 på morgonen här typ. Har gjort av med , ojoj, gud vet hur mycket pengar som har slirat ur min plånbok, men det var det värt! Vi har haft det otroligt bra med en massa sol, bad och nja avkoppling på sitt vis, men ändå en massa flängande hit och dit. Vi hann dock inte alls med vad vi skulle göra där nere, 14 dagar, way too little time! Men köpte iaf en ipod touch som jag ska se till att utnyttja flitigt, billig som satan var den. Om jag var smart skulle man köpt mer tekniskt, men problemet är ju att man inte riktigt använder det,dvs jag.
Alla har haft en omgång magsjuka där nere och en till är på väg så man får hoppas att jag klarar mig ifrån den andra omgången.
Väl hemma i sverige blir det sallad för min del,Fy tusan vad man ätit! billigt var det oxå, strips och chips varje dag + ca 5 öl per dag, det är livet, ibland några fler. hamburgare med meal för 4 personer gick på kring 100-130 kr där nere så det blev lätt sån mat. ett 12 pack öl gick på kring 60 kr. så sånt var man flitig med oxå.
Man har lyckats knäppa några kort men jag är inte den bästa på att ta kort, men passade på under våra bilfärder att knäppa lite på den fina omgivningen. Så några kort har jag allt att bjuda på.
Utan en egen bil i USA är man nästintill fast på motel rummen.Tack gode gud för vår egna hyrbil!:) Den användes flitigt av oss ungdomar. Man skulle kunna tro att det är kaos att köra där nere men det var över mina förväntningar, dock lite aggressivit och flitigt med trafik men alla var goa och sammmarbetsvilliga (för det mesta) i trafiken.
Hela resan har varit helt underbar på alla sätt och vis och man önskar att man hade möjlighet att stanna längre.
1 vecka, 2 veckor, njaa det är allt för lite tid för mig att hinna med allt. 3 veckor? Hm återstår att se tills jag beger mig nästa gång, undra vart jag hamnar nästa år? Nu är det resor som gäller en gång per år för mig.


Florida är en otrolig plats, och clearwater en perfekt turist "ort". Mycket att se, mycket att göra, varmt och soligt, fin strand, trevlig befolkning, underbar plats! Så fort man kom in i en butik eller bara mötte en person på gatan fick man höra, "Hi, how u doin?". I början blev man ställd och det som kom ur min mun var " Hi!" och sen kom ett " Hm, ska jag svara på det där?" Men sen vande man sig med de trevliga personerna runt omkring en och var som en i mängden.
Fast man varit där i 2 veckor så kan jag inte påstå att jag har förbättrat min engelska, men däremot är man psykad och vill prata engelska med alla i butiker och så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback