Waiting for something

Söndagskväll med mys! Så det ska vara!
Sydde gardinerna klara idag, så nu hänger de i vardagsrummet, sjukt fint blev det. Mycket mysigare än det var innan.
Sen blev det söndagsstädning, en långdusch,fotbad och mys och film. en riktig söndag.

Fredagen var riktigt trevlig. Firade bror som fyllde år- Grattis! Grillade med familjen plus två lite halv respektive kan man säga. Dvs de karlarna som jag och min syster träffar men ej riktigt är i den fas där föräldrarna till fullo kan kalla dem svärsöner. Sen satt vi och poppade hög musik, sjöng, drack och hade grymt trevligt! Det var tänkt att vara en lugn hemma kväll, men icke, G3 lockade med sin dans och de övriga flörtgubbarna, så dit begav vi oss.
Och självklart den vanliga promenaden hem till sovplatsen. Massor med prat hela vägen om helt underbara saker! Synd bara att jag är så senil att man inte riktigt kommer ihåg vad man pratat om, men jag vet vad personen tycker, tänker och känner så det gör inget.
Lördagen var lugn och fin, film och mys.
Jag är ingen person som spelar spel som många gör, dvs tv/dator spel. Lite kortspel och annat kan man ju få för sig ibland:) Men inom tvspel kan jag självklart spela lite mario, mariocart, gitar hero eller lite singstar. Men jag tycker det är mysigt, eller nästintill älskar, när killen sätter sig med sitt cs,wow , bf eller annat slags krigs/live spel. Det har på något sätt en  lugnande inverkan på mig. Själv ligger jag gärna i soffan eller i sovrummet med en öppen dörr och hör ljudet av spelandet och hans röst, verkligen avslappnande! Då somnar jag fort och avslappnad- m älskar!

Jag kan inte klaga på mycket just nu. Förutom att man är i behov av pengar, ojojoj! Men pasta är gott, tack och lov för det!


Det här med känslor? Vad ska man göra med sånna saker? jag menar, egentligen?
Om vi tar tillexempel k.ä.r.l.e.k.
Man träffar någon man fattar tycke för, okej så långt är jag med. Ibland är det ömsesidigt, ibland inte. Tycket för den andra växer och man är förälskad. Allt är underbart, man tänker inte på annat än den personen. Man kan inte äta,dricka,sova eller annat vanligt. Dagliga saker är inte detsamma som förut, man måste tänka hur man för sig, hur man ser ut, hur man luktar och allt tänkbart! Bara för att till den största mån vara den andra till lags. När man sedan kommit till fasen då man är kär börjar saker hända. Man börjar tänka. Lika medveten om sitt beteende, utseende och allt som tidigare. Men det är nu man börjar tänka på andra, om man verkligen är den enda,vem och hur många han haft förut,vem som varit bäst i sängen, hur hans ex såg ut, om han raggar på andra,.. Ja, ni förstår vad jag är ute efter.. all information som varit totalt oväsentligt förut börjar nu bli mer och mer intressant. Man är nyfiken, orolig och osäker.
När man väl kommit ur detta blir allt mer tryggt, man känner sig hemma, välkommen, behövd.. älskad.
Vad som händer efter man insett att man älskar varandra vet jag inte riktigt.. förhoppningsvis fortsätter man med det och har det bra tillsammans. Men vi vet ju alla, att så är oftast inte fallet.
Jag vill tro på evig kärlek och trohet. Men det är inte lätt när man hela tiden ser motsatsen till det man vill tro på.

Men! Hur vet man när man är kär, egentligen? Hur vet man när man ska satsa? Hur vet man om man kan förlåta? När ska man våga släppa garden och visa sitt rätta jag, sina rätta känslor?
Puh! Jag säger då det...Vad ska man egentligen göra?




Btw, det märks vad jag har haft för mig under dagarna i det jag skriver..kolla inte på kärleksfilm och lyssna på sån musik, då får man sånna tankar på massa ologiskt. Men man måste dela med sig av okloka, tokiga och knäppa tankar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback