Woman from tokyo


imorgon är det julafton, God jul på er alla! Idag har jag hunnit med mycket! Julklapparna är införskaffade och ihoppackade nu. Härligt att det är ur världen. Allt pyssel är dock inte färdigt, ikväll ska jag färga håret, måla naglar, slå in paket, göra köttbullar och hjälpa till med sillrörorna. Så lite bestyr består... men nu ska jag ta och försöka varva ner en stund. Jag har vara hyperaktiv idag.



Senast idag pratade jag på jobbet angående hur viktigt det är att bemöta kunder på bra sätt och att alltid vara service minded i det yrke man har. Det är ju faktiskt prio ett oavsett vad! Idag när jag och min syster skulle ta bussen hem blev jag förbannad! Som tur var pratade jag i telefonen så jag hörde inte varenda ord som kom men ändå. Det handlar om stadsbussarnas chafförer. Jag drar inte alla över en kant men va fan! För det första var bussen på väg att bara åka ifrån oss, och när min syster snällt lägger fram en 20-lapp för att betala resan då börjar tanten fräsa hysteriskt och otrevligt.. " Ja, men är du en hela eller halva??!, Du måste ju säga vad du är det här tar bara tid, bla bla bla" Sen hörde jag inte så mycket mer, men hon fortsatte prata hysteriskt och otrevligt när jag skulle betala för mig... jag som vid det tillfället pratade i telefon hörde inte allt hon sa men fy fan vad otrevlig hon var!! Hur svårt kan det vara för en busschafför att FRÅGA de påstigande om de ska betala HEL eller HALV?!! Jag förstår inte problemet.
Och kom för guds skull inte och säg att det tar tid eller blir tjatigt för chafförerna, utan det hör till deras yrke att ta betalt och om det råder förvirring hur gammal den påstigande är då kan man faktiskt fråga! För de flesta människorna har en mun och har lärt sig att prata. Så för guds inskaffa hyffs, vett och bli service minded!
Hade damen bakom ratten däremot trevligt sagt att det alltid är bättre att säga direkt om man ska betala hel eller halv, då hade situationen sett helt annorlunda ut!


Kommentarer
Postat av: Urban

Jag håller med dig gumman! Jag tror att många busschaufförer har glömt bort att de är ett serviceyrke dom har...!! Puss

Postat av: Emelie

God jul och gott nytt år!



Saknar faktiskt dig och ditt skratt. Vi måste ses när jag är hemma!



Kram

2008-12-24 @ 00:05:17
URL: http://sasongaren.blogg.se/
Postat av: Alina

GOD JUL!! :)

2008-12-24 @ 00:07:14
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: felicia

God Jul! :)

2008-12-24 @ 00:10:54
URL: http://feliciaholmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback