There and back again



Tjollahoppsansa! så var denna helg över! Vi var som en del kanske anat eller gissat på en bilresa neråt i detta vackra men ovanligt tokiga land. Närmare bestämt ner till Småland A.K.A Skövde. Vi bilade direkt från morgonkvisten, kring 9 på morgonen ,så satt man i bilen på väg mot ingenstans och allt. Självklart vakande jag som en kanonkula halv 7....
Tog det lugge och tog sedan tag i fläsket och gjorde mig klar. Jag hade lyckats få till den käre Ipoden , så vi hae musik med oss... dock bara till klockan 1.. sen blev det sketen radio att vila öronen på. Och jag var djn i vårt sällskap, och tur var väl det tänker ni! Jodå, säger jag.. speciellt när jag ska berätta för de medåkande vad de härliga låtarna heter.. jag tror att jag är självlärd på engelska, för uttalet var minsann det hårdaste jag hört.
Väl framme blidde det glögg, mat och en öl såklart.. och därefter så gick det bara utför. Fredagskvällen var hjortronglögg, men jag tyckte så fint att det var svartvinbär. Lördagen spenderades på snarliknande sätt med glögg, öl, vin, umgänge och sighseeing.. och självfallet smarrig mat som bantarna icke får lägga vantarna på. Jag märkte även att lilla jag hade en aning hög promille i mig under lördagens bestyr.. närmare 3,4 slog blåsmannicken igång på. Så efter denna aktivitet blev jag klassad som den mest dragna den aftonen.
Söndagen blev logiskt tänkt hemresans dag. Och jag tyckte så synd och chaffören som fick pina framför ratten både på nerfärden och hemfärden. Så TUR var det att vi fanns med och livade upp tillvaron.  Det var inget annat att göra än att slinka ner i sängen när man väl var hemma kring 00.00 tiden.
Neä, jag ska nog inte gå in på alla detaljer som skedde under denna resan.. dock är det mycket roligt som jag inte tar med.. men vad tusan.. lite spänning må man ju ha här i livet också. Jag kan nog kontatera att Skövde verkligen är S:ens stad.

Idag jobbade Trekommafyran(Jag) och begav mig sedan hem till moder och fader för lite pratande, mat och lite kaffe.
Och det händer väl något vettigt till veckan också antar jag. Imorgon ska man nog bege sig till släktens hemland och träffa på det senaste tillskotter- Tilde och även vara med den bästa av dem alla! Onsdagen ska jag göra vett samt vara med Z som jag inte sett på år och dar.. då ha man en hel del att gå igenom! Joni, så det händer en del och förhoppningsvis så blir det gjort en del också.

Nu är jag så sjukt hungrig att jag ligger och gnager och dregglar på kudden så jag ska väl se om det finns någon snabbspeedande mat att ge till Mr magen så han blir tyst och glad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback