She don´t know me


Okej, då var en ny härlig helg avklarad! I fredags blev det som planerad en lyckad kväll med tacos, vin och trevligt sällskap, näramare bestämmt kussen- Carro och herren Johnny. Vi spelade 2 roliga spel, och kunde icke hålla oss borta från idol... men endast för vi ville se vem som åkte ut.. och det är väl det enda jag inte kommer ihåg.. hehe
Det var första utekvällen för herrskapet sedan den nyfödda kom till världen och det gick alldeles ypperligt.
Gårdagen blev som så många andra "dagen efter" en hemma kväll men mys och filmtittande...i princip inget annat än det. Däremot blev det mycket smaskande på godiset jag köpte på fredagen... för special tillfällen-only!... in my ass.

Idag har man hunnit med en hel del tycker jag.. man har vaknat, duschat, fixat sig så gott det gick såhär en snöig söndag. fikat med herrns "vännina".. ( Om du karlar kan ha vänninor i den benämning jag tänker på ), hem till moder och fader och brodern och drack en skvätt kaffe.
Nu är man hemkommen ifrån Magda och Johan där det bjöds på sjukt god mat. Vet inte vad dieten heter eller kallas riktigt för jag är senil som en 95-åring.
Förrätten var grym må jag säga, hemmagjord sill, eller okej, ny formulering hemma gjord sillRÖRA. Två olika sorter och båda smakade Gudarnas himmel! Så nu har Mr U sagt att han ska ordna det till jul:) Och även ett förprov på julskinka. Till varmrätt blev det blev älgkött,  vitkolsmos(smakade nästan som vanlig hemmagjord potatismos, AKA mumma!), beasås och salladstjofräs såklart. Och, håll i hatten nu! Efterätten var hemmagjort hallonglass och en kopp kaffe.. m m m!
Så nu ligger jag i soffan förlamad av mätthet och är fullkomligt nöjd.




----------------------------------------------------------------------------------------------------

Och jag måste väl göra en bekännelse nu när jag ändå håller på och är nöjd...och inte känner självömkan.
Jag har syndat.. BIG TIME.
Jag har inte ens nästan hållt min bantningsdiet, inte på långa vägar. Så jag ska göra en ny taktik minsan.
Det jag ska göra är att- Starta imorgon! Då är det Måndag igen och nya tag i livet.. och då blir jag nyttig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback