Feel amazed


Bakningen är över , och jag har en bränd tumme, AJ som f*n gjorde det när jag brände mig på det heta sockret som man skulle knåpa ihop pepparkakshuset med. Det blev fina pepparkakor och det blev även ett pepparkakshus, dock inte ett sånt vackert, men åtminstonde väldigt orginellt:)
Och självfallet så åt herrskapet lite pepparkaksdeg också:)





Jag har även tvångsmässigt gjort det jag tjatat om hela veckan. Skriva ut kursplanerna samt info om alla kurserna som drar igång till våren. Det är helt sjukt.. nu känner jag lugnet. All info är samlat framför mig i en finhög, ihophäftad och jag har även stukit över all viktig info med en grön överstrykningspenna. Hm snacka om att ha behov av kontroll och ordning och reda. Men så illa är det faktiskt i Hannas värld. Vissa saker behöver väldigt strikt struktur för att jag ska känna lugnet och ha alla "bollar" samlade på samma ställe. Visst internet är en riktig svängig grej där man kan hitta och läsa nästintill allt.. MEN.. då är det just det att infon inte är samlat snyggt och prydligt i ett och samma dokument utan det är på olika sidor eller miljoner knapptryckningar ifrån varandra...
Ja hörrni.. dagens ilandsproblem nr 1!
Trots detta tvångsmässiga beteénde så mår jag grett och kan nu pusta ut och känna lugnen.. och återigen greppa tag om den underbara kontrollen. Tack Hanna för att jag är så duktig på att trycka "print".


Sen har jag en fundering hur man egentligen kan orka så mycket som man faktiskt gör?
 Är man en undermedvetet ipumpad duracellmaskin?




-------------------------------------------------------------------------------------------------



Apropå gårdagens inlägg om leénden


Idag träffade vi på en förbluffande prick på gymet. Jag och min "äldre jag" var helt inne i vår egna lilla drömvärld när karln som var ikväll pösigt linne och kortkorta shorts börjar prata rätt ut med oss om vågens funktion. Därefter kommer raskt frågan vad 2 damer i vår ålder gör på gymet på morgonkvisten.
"-Är ni arbetslös?.. Har ni håltimme?..Pluggar ni?.. Tar ni friskvårdstid?.. etc"
Vette fasen vad man skulle svara hans undran. Vi var helt enkelt bara 2 damer som försöker bli fit till sommaren....
Men han gjorde helt klart min dag! Man hörde han överallt och man såg minsann allas förundrande miner så fort han öppnade tuggintaget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback