East vs West



Ännu en dag har nu gått av denna nya veckan. Det går sakta, men på ett sätt väldigt fort, timmarna, dagarna och veckorna bara rullar på.
Förstår inte hur en människa kan ha så mycket inbokat i sitt liv.
När hade man egentligen en tid för sig själv, inget ska bara, måste, vill, borde. Utan bara en vanlig kväll för sig själv. Göra absolut ingenting. Ligga och kolla in i väggen och mysa, låta tankarna vandra iväg och tänka, men ändå inte, bara låta bilder på allt och ingenting dyka upp.
Nej, kan inte minnas. Men visst någon enstaka dag har jag haft , men inte många fler än 3-4 stycken på någon månad nu. Jag blir fruktansvärt stressad när jag tänker på allt, men ändå inte, nästan mer exhalterad och energisk.
Men samtidigt vet jag inte om man ska skratta eller gråta.

                             

Det har hänt lite i hushållet även idag. Mycket av skräpet som låg häromkring är bortplockat, en ny hatt/sko hylla blev införskaffad och även nya krokar ner till badrummet är inhandlat. Jeanette kom hit med första lasset, ljus och annat smått och gott. Och de grejerna har nu intagit en plats i det nya "snart" gemensamma hem.
Nu finns även en vattenkokare,kaffebryggare och en rostismaskin i köket! Nu till kvällen fick man i sig några onyttiga rostisar med tonvis bregott! Så oskulden på den är förbrukad, only two more to go!

Ljusen hon hade luktar ljuvligt efter bara någon enstaka sekund, och nu njuter jag i en ny ställning på en ny plats, i soffan, söndersnorad, håret åt alla håll, glansiga halvöppna ögonl, halvöppen mun (så jag kan andas), morgonrock.. och ser ut som rudolf som lostade kriget med snigeln.
Huvudet känns allt värre för varje sekund som går, och Ja, jag kan klaga på fler en sjuhundraelva saker just nu.


                                                                                                                                 Welcome Home!





Ikväll är en ovanlig kväll, ikväll är nämligen första gången jag bor någonstans själv, helt själv och S I N G E L. Första gången jag flyttade hemifrån så bodde jag ju själv men då var jag ilag med en karl. Efter det flyttade jag och bodde med 3 karlar i en 4:a..hm kanske inte det bästa movet man gjort, men det hade sina ljusa stunder också, dvs allt annat än det som gällde städningen! därefter blev det en flytt till föräldrarna igen, och sedan hit med min bror. Och nu är jag här igen, självboende! Men detta dröjer bara någon dag, sen kommer en ny sambo, och då är det första gången jag är sambo med en tjej! Har hittills haft den förmågan att bli sambos med killar.
Jag kan inte påstå att jag kunde ha det bättre heller. Älskar att ha frihet och vara mig själv. Och det passar så bra att bo i hus då man kan, vara,göra,säga,tycka,tänka,betee,se ut precis som man själv vill! Ingen kan säga något, hör något , tillägger något. Sen även fördelarna att man själv har friheten att fixa, dona,möblera och ja, göra allt man kan tänka sig plus lite till, vilken tid som helst. Jag tror ni fattar... detta är F R I H E T!
Så inatt är en självständighets natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback