All those things I loved I now despise

Nu sitter jag och letar desperat efter en tatuering jag vill göra. Man ska hela tiden bli förvirrad av något, aldrig ska saker gå lätt till inte, de ska ni veta. Men jag ska försöka att ta mig nackhåren och ge mig iväg på jakt. Snart gäller det. Men nu är det mycket annat som måste införskaffas så det blir nog nästa månad skulle jag gissa. Men vet vem, är plånkan, fickorna och kontona uppfyllda så kan vad som helst hända.
Och en tripp till Sundsvall tror jag vi alla behöver. Sitta i en skön bil, lyssna på musik och sjunga lungorna ur sig. Alltid lika roligt, dock har chafförerna blivit griniga och klagat ibland men, sjunga i huvudet och mima funkar en kvart det med.
Sen var det ju även det här med körkort, när i helvete ser jag skymten av det då? Hm, man ska väl göra några hetsiga moves inom det området också.

Snart är man en gammal tant på 30+, gift, barn och hela köret. Man kommer inte ha gjort  hälften av de miljoner saker man ska, vill, tänkt göra. När jag och en vän satt och pratade om framtiden kom vi fram till att snart är vi de där kärringjävlarna som går ut på gubbjakt och super sig knall. Sen sitter vi där, vi alla vännerna och jag, med massvis med barn i famnen och skriker. Och inser att tiden går alldeles för snabbt. Så nu gäller det att ta tag i sig själv och göra alla sakerna man vill innan man når den punkten.
Men den tiden blir inte så illa ändå, för då ska man ha hängselbyxor, äta snickers å glass, riskakor och smör, och gubben kan sitta där och knipa käft och lyda minsta vink..annars blir det krig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback